Πώς να “τρέξετε” έναν διαγωνισμό σε 6 βήματα
Αναρωτιέστε πώς να τρέξετε έναν διαγωνισμό και να το κάνετε με επιτυχία;
Η δημιουργία ενός διαδικτυακού διαγωνισμού είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να οδηγήσετε μαζική κίνηση στον ιστότοπο σας και να δημιουργήσετε στοχευμένους δυνητικούς πελάτες για την επιχείρησή σας.
Σε αυτό το άρθρο, θα σας δείξουμε πώς να εκτελέσετε έναν διαγωνισμο ,βήμα-βήμα.
1.Ορίστε έναν στόχο για τον διαγωνισμό σας
Πριν δημιουργήσετε έναν διαγωνισμό, πρέπει να ορίσετε ένα στόχο. Ο καθορισμός ενός πρωταρχικού στόχου για τον διαγωνισμό σας θα σας βοηθήσει να προσδιορίσετε την επιτυχία του διαγωνισμού σας και να μετρήσετε τα αποτελέσματα.Έτσι, αναρωτηθείτε: Τι θέλετε να πετύχετε με τον διαγωνισμό σας;
Για παράδειγμα, μπορεί να τρέξετε έναν διαγωνισμό για να …
- παράξετε πωλήσεις
- κάνετε γνωστό το εμπορικό σας σήμα
- αυξήσετε την αφοσίωση του χρήστη σε εσάς
- αυξήσετε την κυκλοφορία στον ισότοπο σας
- λάβετε περισσότερους συνδρομητές ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
- συλλέξετε περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες
- να αποκτήσετε περισσότερους folowers στα κοινωνικά δίκτυα
- γνωστοποιήσετε ένα νέο προϊόν ή υπηρεσία
Επιλέξτε ένα στόχο για τον διαγωνισμό σας που να συνάδει με την επιχείρησή σας. Μόλις επιλέξετε τον στόχο, η εκτέλεση ενός επιτυχημένου διαγωνισμού θα είναι πολύ πιο εύκολη και θα έχετε τα αποτελέσματα που αναζητάτε.
2. Επιλέξτε ένα καλό Βραβείο Διαγωνισμού
Οι άνθρωποι δεν θα κάνουν καν τη προσπάθεια να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό σας αν δεν υπάρχει κάποιο καλό βραβείο. Έτσι, αν θέλετε να δημιουργήσετε έναν διαγωνισμό που θα έχει μεγάλη επισκεψιμότητα και με πολλές συμμετοχές, θα πρέπει να επιλέξετε ένα έξυπνο-ενδιαφέρον βραβείο που θα προσελκύσει πολλούς ανθρώπους.
Μερικές από τις πιο δημοφιλείς ιδέες βραβείων διαγωνισμού περιλαμβάνουν:
- Χρήματα
- Δωροεπιταγές
- Δωρεάν προϊόντα / υπηρεσίες
Δείτε την πλήρη λίστα των ιδεών βραβείων διαγωνισμού για περισσότερη έμπνευση.
Το βραβείο του διαγωνισμού σας θα πρέπει να είναι σχετικό με το εμπορικό σήμα σας. Για παράδειγμα, ένα γυμναστήριο μπορεί να προσφέρει μία ετήσια συνδρομή δωρεάν ως βραβείο.
Η επιλογή του σωστού βραβείου είναι ένα σημαντικό μέρος του τρόπου με τον οποίο μπορείτε να εκτελέσετε έναν επιτυχημένο διαγωνισμό.
3. Προσδιορίστε τους Κανόνες του διαγωνισμού
Το επόμενο βήμα για τη δημιουργία ενός διαγωνισμού είναι η ανάρτηση των κανόνων διαγωνισμού και του τρόπου παραλαβής του βραβείου.
Πρώτον, πρέπει να επιλέξετε ποιο τύπο διαγωνισμού θα εκτελέσετε. Υπάρχουν διάφοροι τύποι διαγωνισμών από τους οποίους μπορείτε να επιλέξετε. Για παράδειγμα, θα τρέξετε ένα κλασικό διαγωνισμό όπου οι άνθρωποι απλά εισέρχονται αποκτώντας μια ευκαιρία να κερδίσουν ή θα απαιτήσετε κάτι από τους ανθρώπους που εισέρχονται;
Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να εκτελέσετε έναν διαγωνισμό φωτογραφιών για να αποκτήσετε περισσότερο περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες.
Η εκτέλεση ενός κλασικού διαγωνισμού είναι λίγο πιο εύκολη. Επιπλέον, περισσότεροι άνθρωποι πιθανόν να πάρουν μέρος, επειδή δεν χρειάζεται να υποβάλουν τίποτα.
Άλλες λεπτομέρειες που χρειάζεστε για τη δημιουργία διαδικτυακού διαγωνισμού περιλαμβάνουν:
- Κανόνες διαγωνισμού: Ποιος μπορεί να εισέλθει; Υπάρχουν όρια ηλικίας ή τοποθεσίας;
- Ημερομηνίες έναρξης και λήξης: Ποιο είναι το χρονικό διάστημα που οι άνθρωποι μπορούν να εισέλθουν;
- Μέθοδοι εισόδου: Πώς μπορεί κάποιος να πάρει μέρος στον διαγωνισμό σας; Πόσο συχνά μπορούν να πάρουν μέρος;
- Πώς θα επιλέξετε τον νικητή: Θα χρησιμοποιήσετε τυχαία κλήρωση, ψηφοφορία ή άλλη μέθοδο;
Αφού προγραμματίσετε τον διαγωνισμό σας θέτοντας ένα στόχο, επιλέγοντας ένα καλό βραβείο και αναρτώντας τους κανόνες του διαγωνισμού, ήρθε η ώρα να ξεκινήσετε.
4. Προωθήστε τον διαγωνισμό σας
Εφόσον ξεκινήσατε τον διαγωνισμό σας, θα πρέπει τώρα να αρχίσετε να τον προωθείτε.
Μια καλή στρατηγική μάρκετινγκ διαγωνισμού θα βοηθήσει τον διαγωνισμό σας να γίνει ευρέως γνωστός (viral) ώστε να αυξήσετε την διάδοσή του και να δημιουργήσετε όσο το δυνατόν περισσότερους συμμετέχοντες.
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να προωθήσετε τον διαγωνισμό σας σας, αλλά ένας από τους ευκολότερους τρόπους είναι να τον μοιραστείτε με τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων όπως το Instagram, το Facebook, το Twitter και το Pinterest και να ζητήσετε από τους ανθρώπους να επισημάνουν έναν φίλο στα σχόλια.
Μπορείτε επίσης να προωθήσετε τον διαγωνισμό σας με:
- Την δημιουργία ενημερωτικού δελτίου ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(Newsletter)
- Την προσθήκη συνδέσμου στην αρχική σελίδα του ιστότοπού σας
- Υποβάλλοντας τον διαγωνισμό σας σε ιστοσελίδες (directories ) διαγωνισμών
Ξεκινήστε την προώθηση των διαγωνισμών σας μερικές εβδομάδες προτού ξεκινήσουν, προκειμένου να δημιουργήσετε επιθυμία!
5. Επιλέξτε ένα νικητή για το δώρο σας
Όταν τελειώσει ο διαγωνισμός σας, ήρθε η ώρα να επιλέξετε τον νικητή. Πώς όμως επιλέγετε έναν νικητή;
Ο πιο δίκαιο τρόπος για να επιλέξετε έναν νικητή είναι με τυχαία κλήρωση.
Τέλος στείλτε στο e-mail του νικητή τα καλά νέα!
6. Συνέχεια μετά τον διαγωνισμό
Αφού επιλέξετε και επικοινωνήσετε με τον νικητή του διαγωνισμού, είναι σημαντικό να κρατήσετε επαφή (Follow Up) και με όλους όσους έλαβαν μέρος. Κάνοντας Follow Up σε όλους τους συμμετέχοντες που πήραν μέρος,και θα σας επιτρέψει να διαμορφώσετε νέους οπαδούς και να αναφέρετε τον διαγωνισμο σας για τελευταία φορά.
Μπορείτε να διατηρήσετε επαφή μετά τον διαγωνισμό με:
- Τα Social Media – Ανακοινώστε τον νικητή και το βραβείο στους λογαριασμούς των κοινωνικών μέσων σας.
- Email Newsletter – Στείλτε ένα email για να ανακοινώσετε τον νικητή.
Στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο θα πρέπει επίσης να ευχαριστήσετε όλους για τη συμμετοχή τους και να τους προσκαλέσετε να συμμετάσχουν μαζί σας για τον επόμενο διαγωνισμό σας.
Συγχαρητήρια! Ο διαγωνισμός σας έχει λήξει και τώρα δεν έχετε μόνο έναν ευτυχισμένο νικητή, αλλά ένα πλήθος νέων οπαδών.
Ξεκινήστε και εσείς τον δικό σας διαγωνισμό τώρα!
Συμπληρώστε την φόρμα ενδιαφέροντος και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας το συντομότερο δυνατόν