ESHOP

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΕΝΟΣ ESHOP

Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις αποκτούν eshop για να μπορούν να διαθέτουν τα προϊόντα τους ή τις υπηρεσίες τους on-line. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα έχει γίνει πολύ εύκολο και οικονομικό για μια επιχείρηση να αποκτήσει ένα eshop. Τα πλεονεκτήματα και τα οφέλη είναι πάρα πολλά.

Μικρό κεφάλαιο επένδυσης για την κατασκευή του eshop

Ελάχιστα έξοδα λειτουργίας και συντήρησης σε σχέση με ένα φυσικό κατάστημα.

Πρόσβαση σε ευρύτερο πελατολόγιο και γεωγραφική κάλυψη Ένα eshop δίνει στην επιχείρηση τη δυνατότητα να απευθυνθεί σε πελάτες που βρίσκονται παντού, χωρίς τη σύσταση τοπικού υποκαταστήματος

Ελαχιστοποίηση της προμηθευτικής αλυσίδας: Ο προμηθευτής μπορεί να απευθυνθεί απευθείας στον πελάτη, χωρίς την ανάμειξη «ενδιάμεσων».
24ωρη παροχή, εξυπηρέτηση πελατών όλες τις μέρες του έτους.

Σύγχρονα εργαλεία διαφήμισης και προβολής προϊόντων και υπηρεσιών, όπως εκπτωτικά κουπόνια, ειδικές προσφορές ,αποστολή newsletter, αποστολή SMS, κλπ.

Μείωση λειτουργικού κόστους: Η μείωση του λειτουργικού κόστους οφείλεται στο γεγονός ότι η επιχείρηση μέσω ενός eshop μπορεί να εξυπηρετήσει τους πελάτες με ελάχιστο κόστος. Επίσης, όσο αυξάνεται ο αριθμός των πελατών του eshop τόσο μειώνεται το συνολικό κόστος εξυπηρέτησης αυτών.

Μεγαλύτερη προβολή της επιχείρησης

Οι πελάτες από την πλευρά τους, επιλέγουν όλο και περισσότερο τις αγορές μέσω internet. Οι πλειονότητα των πελατών επιλέγει τους παραδοσιακούς τρόπους αγοράς. Προτιμά την επαφή με το προϊόν, το κατάστημα και τον πωλητή. Όμως οι έρευνες δείχνουν ότι όλο και περισσότεροι χρησιμοποιούν το internet για έρευνα αγοράς, ενημέρωση ή και κριτικές για κάποιο προϊόν ή υπηρεσία. Ακόμα μεγαλύτερο έδαφος κερδίζουν οι υπηρεσίες προσφορών, όπου οι πελάτες επιλέγουν να αγοράσουν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω καταστημάτων αφού προηγουμένως έχουν εξασφαλίσει on-line κάποιο κουπόνι έκπτωσης.

Τελευταία στατιστικά στοιχεία δελιχνουν ότι ότι ο τζίρος που έγινε το 2013 στις online πωλήσεις μέσω των eshop,άγγιξε τα 2 δις,ενώ αναμένεται τα επόμενα χρόνια να τα ξεπεράσει κατά πολλύ

Όμως, τα ηλεκτρονικά καταστήματα, όπως και τα φυσικά καταστήματα, έχουν τις απαιτήσεις τους. Ίσως καμία φορά και περισσότερες εφόσον το κάθε eshop καλείται να αντεπεξέλθει στις πολύ περισσότερο ανταγωνιστικές συνθήκες του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ίσως γι’αυτό πολλές προσπάθειες, ενώ ξεκίνησαν με πολύ καλές προοπτικές, στην συνέχεια εγκαταλείφθηκαν. Οι λόγοι που συμβάλουν γι’ αυτό είναι πολλοί αλλά κυρίως είναι η έλλειψη τεχνογνωσίας και αφοσίωσης στο νέο αυτό εγχείρημα από τους ίδιους τους επιχειρηματίες. Δεν αρκεί μια καλά σχεδιασμένη σελίδα για να είναι πετυχημένο το eshop.

Τι χρειάζεται όμως για να εξασφαλίσετε όσο το δυνατόν καλύτερη απόδοση από την επένδυσή σας;
Κατ’ αρχήν υπάρχουν τα τεχνικά ζητήματα. Υπάρχουν και ζητήματα ελέγχου και προώθησης ώστε να εξασφαλιστεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερο προβολή του eshop της επιχείρησης όπως είναι το SEO,το mailmarketing,to Google ads,και πολλές άλλες τεχνικές. Δεν θα μπούμε σε λεπτομέρειες γι’ αυτά καθώς είναι ζητήματα που αντιμετωπίζονται κατά το μεγαλύτερο μέρος τους από τον συνεργάτη που θα επιλέξει ο κάθε επιχειρηματίας για να του «στήσει» το eshop. Εκτός αυτού, κάθε ένα από τα παραπάνω θα μπορούσε να αποτελεί ξεχωριστό αντικείμενο για μελέτη και ανάπτυξη.
Ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει σε επιχειρήσεις που έχουν και eshop είναι ο διαφορετικός τρόπος λειτουργίας τους σε σχέση με τα συμβατικά καταστήματα. Πως προβάλλονται και προωθούνται τα προϊόντα (πχ βιτρίνα, ράφι) και πως γίνεται ενημέρωση για τυχόν αλλαγές (πχ προσφορές).

Συνήθη προβλήματα που έχουν να κάνουν με την ενσωμάτωση eshop στην λειτουργία και τις διαδικασίες μιας επιχείρησης είναι:

Όταν δεν υπάρχει σωστή ενημέρωση των αποθεμάτων
οι λάθος τιμές
η ελλιπής παρουσίαση προϊόντος
και η μη εκτέλεση παραγγελίας στην ώρα της

όλα τα παραπάνω έχουν σας αποτέλεσμα την δυσαρέσκεια του πελάτη, όταν ανακαλύψει πως το προϊόν που επέλεξε δεν υπάρχει διαθέσιμο, έχει άλλη τιμή στο κατάστημα ή δεν ανταποκρίνεται στην περιγραφή του. Πόσο μάλλον αν το κατάστημα δεν εκτελέσει την παραγγελία καθόλου γιατί δεν ενημερώθηκε το κατάστημα. Και στην εποχή του ηλεκτρονικής επικοινωνίας, όλα αυτά γίνονται γνωστά πολύ ευκολότερα με αποτέλεσμα να πλήττεται η αξιοπιστία και να χάνει πελάτες η επιχείρηση.

Για να λυθούν τέτοιου είδους προβλήματα, θα πρέπει τα φυσικά καταστήματα και το eshop να μοιράζονται κοινή βάση δεδομένων. Η αλλαγή τιμών στο ταμπελάκι του ρούχου να έχει άμεση εφαρμογή και στην σελίδα του προϊόντος στο internet. Αγορά του τελευταίου τεμαχίου από τα μαγαζί να καθιστά μη διαθέσιμο και το προϊόν στο eshop

Η κοινή βάση δεδομένων όμως είναι κάτι τεχνικά πολύ δαπανηρό και μη διαθέσιμο στις περισσότερες μικρές επιχειρήσεις. Η επόμενη λύση, και οικονομικά εφικτή για όλους, είναι η τακτική ενημέρωση του ηλεκτρονικού καταστήματος από την βάση δεδομένων του μαγαζιού ή και αντίστροφα.
Είναι λογικό λοιπόν, έως και επιτακτικό, να έχει κάποιος ένα eshop παράλληλα με τους παραδοσιακούς τρόπους πώλησης που είχε μέχρι σήμερα.