5 Λόγοι οπου τα social media είναι σημαντικά για τις B2B
Όλοι και περισσότεροι χρησιμοποιούν τα social media αυτές τις μέρες για προσωπική χρήση, αλλά πρόσφατα όλο και περισσότερες επιχειρήσεις υοθετούν την ιδέα ότι τα Social Media είναι σημαντικά για την ανάπτυξη της εταιρείας τους. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα κοινωνικά μέσα έχουν αυξανόμενη επιρροή στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι branders και οι έμποροι. Ορισμένες εταιρείες χρησιμοποιούν ήδη αυτό το αναδυόμενο εργαλείο μάρκετινγκ, ενώ άλλοι εξακολουθούν να το αναπτύσουν.
Είναι προφανές γιατί οι μεγάλες επιχειρήσεις B2C χρησιμοποιούν τα κοινωνικά μέσα, καθώς μπορούν να διαφημίζουν άμεσα τα προϊόντα τους στους πελάτες. Αλλά τι γίνεται αν η επιχείρησή σας λειτουργεί κυρίως B2B; Δεν πουλάτε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας απευθείας στο μέσο χρήστη του Twitter ή της Facebook (και μάλιστα ίσως να πιστεύετε ότι η εταιρεία σας δεν ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τους ειδικούς που δεν ανήκουν στον κλάδο), γιατί να ασχοληθείτε σωστά;
Μπορεί να μην φαίνεται απαραίτητο για την επιχείρησή σας να ξοδεψει το χρόνο χρησιμοποιώντας τα Social Media, αλλά υπάρχουν πολλές εταιρείες B2B που καθιστούν τα Social Media μέρος της στρατηγικής τους μάρκετινγκ.
Για παράδειγμα η General Electric έχει 1,2 εκατομμύρια οπαδούς στο Facebook και περισσότερους από 230.000 Twitter followers. Αυτά είναι εκατομμύρια άνθρωποι που ασχολούνται με το εμπορικό σήμα τους σε καθημερινή βάση, κάτι που δεν μπορεί να είναι κακό.
Ας δούμε όμως τους 5 λόγους οπου τα social media είναι σημαντικά για τις εταιρίες B2B
1. Βελτιστοποίηση SEO
Υπάρχουν στοιχεία που υποδηλώνουν ότι η χρήση κοινωνικών μέσων μπορεί να βελτιώσει την κατάταξη των μηχανών αναζήτησης του ιστότοπού σας και να αυξήσει την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας. Οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google ενημερώνουν συνεχώς τους τρόπους με τους οποίους ταξινομούν ιστότοπους. Τα κοινωνικά μέσα γίνονται όλο και πιο σημαντικά ως σήμα SEO. Το να μιλάς στα social media είναι ένα καλό σημάδι στις μηχανές αναζήτησης και η εταιρεία σου γίνεται ολο και πιο δημοφιλής βοηθώντας την κατάταξη των σελίδων σου.
Προσθέτοντας σε αυτό, μια απλή αναζήτηση στη Google για το όνομα της επιχείρησής σας, θα φέρει συνδέσμους προς τις σελίδες κοινωνικών μέσων της εταιρείας σας (αν τις έχετε) και γι ‘αυτό είναι τόσο σημαντικό να τους κρατάτε ενημερωμένους με τις σχετικές πληροφορίες. Οι πιθανοί πελάτες, θα έχουν εύκολη πρόσβαση στις σελίδες κοινωνικών μέσων. Θα κάνουν κρίσεις για την εταιρεία σας σε λίγα δευτερόλεπτα. Έτσι, όπως ακριβώς και ο ιστότοπός σας, βεβαιωθείτε ότι οι κοινωνικές σελίδες σας είναι ενημερωμένες και έχουν περιεχόμενο που αξίζει να το διαβάσετε.
Επιπλέον, η προσθήκη κουμπιών Social Media στον ιστότοπό σας θα το καταστήσει πιο ορατό στις μηχανές αναζήτησης.
2. Lead Creation
Το Social Media είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να συνδεθείτε με άλλες επιχειρήσεις και να συνεργαστείτε με υπάρχοντες και δυνητικούς πελάτες. Με πάνω από 240 εκατομμύρια ενεργούς μηνιαίους χρήστες στο twitter, πάνω από 1,2 δισεκατομμύρια μηνιαίως ενεργά μέλη του Facebook και πάνω από 300 εκατομμύρια χρήστες στο LinkedIn δεν υπάρχει καμία έλλειψη ευκαιρίας σύνδεσης.
Το 2011 δημιουργήθηκαν 1,8 δισεκατομμύρια οδηγοί στο LinkedIn (γεγονός που το καθιστά κατά 300% πιο αποτελεσματικό από το Facebook και το Twitter για το lead creation). Οι θετικές συνδέσεις μπορούν τελικά να οδηγήσουν σε περισσότερες επιχειρήσεις για εσάς και την επιχείρησή σας.
Οι ακόλουθοι των κοινωνικών σας μέσων μπορούν συχνά να αξίζουν περισσότερο από τους επισκέπτες στον ιστότοπό σας, επειδή οι περισσότεροι άνθρωποι θα ελέγχουν καθημερινά τις ροές τους στο Facebook και στο Twitter. Αυτό σημαίνει ότι εάν διατηρείτε ενημερωμένα τα κοινωνικά σας μέσα, όσοι σας ακολουθούν θα εξετάσουν ποιο περιεχόμενο μοιράζεστε συχνότερα και επομένως έχετε περισσότερες πιθανότητες να αγοράσουν τα προϊόντα σας ή να σας προτείνουν.
3. Συνδέσεις με υπαλλήλους
Αν και οι σελίδες σας στα Social Media ενδέχεται να μην χρησιμεύουν ως σημεία πώλησης, μπορούν να είναι εξαιρετικές πλατφόρμες για την εμπλοκή των εργαζομένων. Οι περισσότερες εταιρείες, ανεξάρτητα από τη είδος ή την τοποθεσία τους, έχουν εργαζόμενους που δραστηριοποιούνται σε διάφορες μορφές κοινωνικών μέσων. Αυτό είναι σπουδαίο επειδή σημαίνει ότι μπορείτε να επικοινωνήσετε με τους υπαλλήλους σας και το πιο σημαντικό είναι ότι οι υπάλληλοί σας μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει ένα κοινοτικό πνεύμα μέσα στην επιχείρησή σας, το οποίο όχι μόνο κρατά τους εργαζομένους σας ευτυχείς αλλά είναι καλό για τους ξένους που σας αναζητούν.
Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να λάβετε υπόψη είναι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να κάνετε τους υπαλλήλους σας πρεσβευτές της μάρκας σας. Πολλοί άνθρωποι δεν γνωρίζουν ότι το LinkedIn είναι μία από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και ότι είναι το μεγαλύτερο επαγγελματικό δίκτυο, επομένως είναι καλή ιδέα να βεβαιωθείτε ότι οι υπάλληλοί σας έχουν ένα προφίλ που είναι συνεπές με το εμπορικό σήμα σας.
4. Peer Pressure
Οι υπάλληλοί σας το κάνουν, γιατί όχι και εσείς;
Μπορείτε να μάθετε πολλά για τον χώρο στον οποίο ανήκει η επιχείρησή σας κοιτάζοντας το περιεχόμενο που μοιράζονται άλλοι επαγγελματίες του είδους σας. Ακόμα περισσότερο μπορείτε να παρακολουθείτε τους και τους ανταγωνιστές σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη δραστηριότητά τους για να δείτε πού μπορεί να κάνετε λάθος ή και σωστά. Για την παρακολούθηση των ανταγωνιστών οι λογαριασμοί των Social Media μπορούν να είναι ο πιο εύκολος και αποτελεσματικός τρόπος να ενημερώνεστε!
5. Εκπαίδευση
Εάν δεν είστε ακόμη πεπεισμένοι ότι η εταιρεία σας πρέπει να είναι ενεργή στα Social Media, τότε εδώ είναι ο τελευταίος λόγος που θα σας πείσει.
Αγαπάτε και είστε παθιασμένοι με την επιχείρησή σας; Γιατί όχι και όλοι οι άλλοι; Ακριβώς επειδή μπορεί να σκεφτείτε ότι η επιχείρησή σας μπορεί να είναι πολύ εξειδικευμένη ή μη ενδιαφέρουσα για το ευρύτερο κοινό, δεν υπάρχει κανένας λόγος ότι οι άνθρωποι εκτός της επιχείρησής σας δεν μπορούν να μάθουν γι ‘αυτήν.
Εάν είστε οι ηγέτες στον τομέα σας ή ακόμα και αν δεν είστε, θα έχετε πολλές πληροφορίες και εμπειρία που οι άλλοι άνθρωποι δεν θα έχουν. Εάν χρησιμοποιείτε τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης για την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους και μοιράζεστε τις πληροφορίες και τις γνώσεις σας σε μέρη όπως το Twitter & το Facebook, κυριολεκτικά εκατομμύρια άνθρωποι θα έχουν πρόσβαση σε αυτές,και έτσι θα εκπαιδευτούν στο να αγαπήσουν την μάρκα σας