Blog

  • ΑΡΧΙΚΗ
  • Blog
  • Η σημασία των social media για τις επιχειρήσεις
social-media

Η σημασία των social media για τις επιχειρήσεις

Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι οι προϋπολογισμοί μάρκετινγκ για τα social media συνεχώς αυξάνονται, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι μαρκετίερ όλο και περισσότερο ενδιαφέρονται να προβάλουν τις μάρκες τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αλληλεπιδρούν  με τους οπαδούς τους, να τους βοηθούν να σχηματίσουν άποψη για την επιχείρησή τους και να αξιοποιήσουν τις φωνές τους, ώστε να επιτύχουν όσο τον δυνατό μεγαλύτερο αντίκτυπο στα προγράμματα μάρκετινγκ.

Το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων για τα social media μπορεί να εξηγηθεί από διάφορους παράγοντες όπως:

1. Η μείωση των ποσοστών ανταπόκρισης σε συμβατικά είδη διαδικτυακής προβολής και διαφήμισης, όπως οι διαφημίσεις με τη μορφή «διαφημιστικού πλαισίου» (banners) και οι διαφημίσεις μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, λόγω της αδιαφορίας και των ανεπιθύμητων μηνυμάτων.

2. Οι τεχνολογικές εξελίξεις. Η ανάπτυξη των υποδομών σε τεχνολογίες πληροφορικής, τα νέα εργαλεία και η αύξηση του πληθυσμού στο διαδίκτυο έχει συμβάλλει στην αύξηση της ελκυστικότητας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

3. Οι αλλαγές στη δημογραφική σύνθεση του πληθυσμού. Όλο και περισσότεροι νέοι στρέφουν το ενδιαφέρον τους στα νέα και ψηφιακά μέσα επικοινωνίας και η χρήση των παραδοσιακών μέσων μαζικής επικοινωνίας μειώνεται σημαντικά.

4. Οι προτιμήσεις των πελατών. Η εμπιστοσύνη είναι σημαντική στο διαδίκτυο και οι άνθρωποι εμπιστεύονται περισσότερο τους φίλους τους και τους άλλους χρήστες του διαδικτύου παρά τις επιχειρήσεις.

5. Το χαμηλό κόστος. Μια «καμπάνια ιογενούς μάρκετινγκ» (“viral marketing campaign”) μπορεί να παράγει περισσότερους δυνιτικούς πελάτες με πολύ χαμηλότερο κόστος από ό,τι μια τηλεοπτική διαφημιστική καμπάνια.

Με βάση τους παραπάνω παράγοντες, το ερώτημα που απασχολεί τους μαρκετίερ είναι πώς θα καταφέρουν να εκμεταλλευτούν τα social media και να βρουν τρόπους για την επίτευξη στόχων μάρκετινγκ και καλύτερης υποστήριξης των στρατηγικών μάρκετινγκ.

Τα κίνητρα, τα προσδοκώμενα οφέλη και οι στόχοι που σχετίζονται με τη χρήση των social media μπορούν να συνοψιστούν στα ακόλουθα τέσσερα σημεία:

1. Οι θεμελιώδεις αλλαγές στην ευκολία της επαφής, του όγκου, της ταχύτητας και της φύσης των αλληλεπιδράσεων ενδυναμώνουν τις σχέσεις μεταξύ των επιχειρήσεων και των πελατών τους στα social media, μέσω του διαλόγου.

2. Οι επιχειρήσεις μπορούν να προσεγγίσουν ανθρώπους που στο παρελθόν δεν θα μπορούσαν και να μεταφέρουν περιεχόμενο σε πιο διαφοροποιημένο εύρος ανθρώπων.

3. Τα social media μπορούν να αναπτύξουν και να βελτιώσουν την επίγνωση της μάρκας, μέσω της πρόσβασης εκατομμυρίων ανθρώπων σε αυτά.

4. Οι σχέσεις των επιχειρήσεων με το κοινό τους στα social media μπορούν να ενισχύσουν τις πωλήσεις, μέσω της επίσκεψης στην ιστοσελίδα της μάρκας, δημιουργώντας κυκλοφορία(traffic) για την ιστοσελίδα και επιτυγχάνοντας περισσότερες διαδικτυακές πωλήσεις