Η προέλευση του digital marketing και οι τύποι του.
Η προέλευση και η ανάπτυξη της έννοιας του digital marketing και οι τύποι του
Η πρώτη δραστηριότητα marketing στο διαδίκτυο ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ‘90, με τη δημιουργία απλών ιστοσελίδων που βασίζονταν σε κείμενο με βασικές πληροφορίες για ένα προϊόν ή μια επιχείρηση. Στη συνέχεια ενσωματώθηκαν τα βασικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου -κυρίως της αυτόκλητης ανεπιθύμητης αλληλογραφίας (spam). Καθώς εξελίσσονται τα εργαλεία του παγκόσμιου ιστού, παρατηρείται και η ενσωμάτωση των εικόνων, των ήχων και των βίντεο και άλλων προηγμένων στυλ μορφοποίησης.
Η έννοια «digital marketing» εμφανίστηκε για πρώτη φορά στα μέσα της δεκαετίας του ‘90. Τις δεκαετίες του 2000 και του 2010, άρχισε να γίνεται πιο εκλεπτυσμένο, ως ένας αποτελεσματικός τρόπος για τη δημιουργία μιας σχέσης με τον καταναλωτή που να έχει βάθος και συνάφεια. Οι στατιστικές δείχνουν ότι το digital marketing είναι ένα πεδίο που αναπτύσσεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια. Το digital marketing συχνά αναφέρεται και ως «διαδικτυακό μάρκετινγκ» (“internet marketing”/ “online marketing”). Ως όρος το «digital marketing» έγινε δημοφιλής στην Αγγλία και παγκοσμίως μετά το 2013, ενώ ο όρος “online marketing” επικρατεί ακόμα στις ΗΠΑ.
Σε αυτό το σημείο ας δούμε ποιοι είναι οι δύο βασικοί τύποι digital marketing:
α) digital marketing έλξης και
β) digital marketing πίεσης.
Στο digital marketing έλξης, οι χρήστες έχουν μια συγκεκριμένη διεύθυνση URL για να μπορέσουν να δουν το περιεχόμενο. Το digital marketing έλξης χαρακτηρίζεται από καταναλωτές που είναι ενεργητικοί αναζητητές περιεχομένου marketing. Οι ιστοσελίδες, τα μπλογκ και οι πολυμεσικές εφαρμογές είναι μερικά από τα παραδείγματα τεχνικών digital marketing.
Οι τεχνολογίες του digital marketing πίεσης συμπεριλαμβάνουν τόσο τους μαρκετίερ, όσο τους δέκτες των μηνυμάτων marketing. Το ειδικό πρωτόκολλο RSS, η αποστολή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τα γραπτά μηνύματα είναι μερικά από τα παραδείγματα των τεχνικών του digital marketing πίεσης.
Το ψηφιακό μάρκετινγκ συνεχίζει να προσφέρει μεγάλες υποσχέσεις αλλά και πολλές προκλήσεις για το μέλλον